2013. május 10.

A fazekamnak horgoltam egy kalapot

Eredetileg persze nem annak terveztem, és még most is él bennem a halvány remény, hogy azért betöltheti azt a funkciót, amit eredetileg neki szántam.

A fazekam és az ő kalapja

Egyszer horgoltam egy kis tartót nemezelhető fonalból, nagyon aranyos lett, Réka azóta is örömmel használja. Hogy miért is gondoltam akkor úgy, hogy többé nem csinálok ilyet, azt leírtam a róla készült posztban. De a technika alapvetően tetszett ... úgyhogy amikor megláttam egy 100% gyapjú, sodratlan, pont megfelelő színű fonalat fele áron, gondoltam ... talán mégis. Pedig mégsem!

Meghorgoltam gyorsan. Úgy állt ahogy állt ... kajlácskán kicsit ... sebaj, gondoltam, most jön a nemezelés ... De nem jött ... Nem engedte, hogy megszegjem a szavamat.
Hiába a 90 fokos hosszúmosás, a szappan alapú mosószer (méreg drága, a spec. goretex kabátokhoz való), a mosógépből egy  selymes tapintású, rendkívül puha, kicsit kinyúlt, plöttyedt valami jött ki. ... Nem kosár! Pláne nem nemezelt.

"nemezelés" előtt ... és ... utána

Én el szoktam rakni a fonalcetliket ... elő vele. ... És ott az okosság ici-pici betűkkel: superwash.
Tudom én persze (hány évig is tanultam anyagismeretet?), hogy ez azt jelenti, hogy kimoshatod a papa pulóverét akkor is, ha nem a két éves kisfiának szánod a művelet után. ... Na de ennyire?
Szeretettel ajánlom ezt a fonalat annak, aki puha gyapjúpulcsit szeretne, és 90 fokban szeretné mosni. De kosárnak ... Szóval nem nemezeltem.

Superwash!

Utolsó (előtti) reményemben került elő a fazekam ... majd azon formára szárad ... de nem ... egyre puhább lett.

Utolsó patronom az étkezési keményítő volt. Egek ura! Keményíteni egy szuper puha, tiszta gyapjú holmit! Én kérek elnézést! ... Elkészült a trutyi ... gyömöszölés-nyomkodás ... megint nyúlt egy kicsit ... és megint a fazék ...

Hát így történt, tekintetes és tisztelt bíróság ...

Ez van, ezt kell szeretni ... Holnap pedig balkonkertészet



7 megjegyzés:

  1. Egyébként nagyon szép lett! Tudom neked ajánlani az anyagragasztó spray-t, folttechnikához nagyon jó és nem oldódik vizben. Attól tuti kemény lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az ötletet, olyat már úgyis be akartam szerezni, varrogatáshoz.
      M I N D E N T K I P R Ó B Á L U N K ! :-)
      Ha más nem, tapasztalatunk lesz.

      Törlés
  2. Akkor ez volt a fából vaskarika? :DDDD Pedig de szép fonal...
    Én vettem több méter laza szövésű nyers gyapjúfilcet, hogy majd azt rogyasztom. Pjulcsi kipróbálta, szerinte nem megy össze. :)
    (Jelzem, az én ragspém kioldódik vízben, első mosáskot távozik. gyhgy ott is ajánlott a cimkeolvasás.) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindegy, most van annyi tartása amennyi kell ... csak ... olyan szép lett volna, ha nemezelődött volna ... de ezek mindig lutrik.

      Törlés
  3. Très joli !
    Bon weekend.
    Anna

    VálaszTörlés
  4. Too bad that it was the wrong yarn for felting :-(. But guess what? Nevertheless it looks beautiful!! And maybe you get laundry starch to buy? Put the crochet in the starch, let it absorb very well and press only a little. Then put the wet crochet on the pot for drying. When it's dry, it must have the shape of the pot. Maybe worth a try if you're not satisfied with the look it has now (I hope I understood your text correctly with google translation, sorry).

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...